بسیاری از تحلیلگران آینده دلار را نزولی می‌بینند.

2021/05/06 | 1400/02/16
دلار , یورو , فدرال رزرو , نرخ بهره , شاخص دلار

1.انتظار می‌رود که روند صعودی دلار در آینده ادامه نداشته باشد.

مجموعه بلومبرگ اینتلیجنس (BI)  از 9 تا 16 آوریل سال جاری میلادی یک نظرسنجی انجام داد. در این نظرسنجی 121 نفر شرکت کردند. 60 درصد از این افراد بعید می‌دانند که روند صعودی دلار ادامه داشته باشد. در ماه فوریه بسیاری از شرکت کنندگان تمایل داشتند که دلارهای خود را بفروشند ولی میزان آن‌ها در ماه آوریل کمتر شده است.

2. روند نزولی دلار تا پایان سال سرعت می‌گیرد.

تنها 50 درصد از 121 شرکت‌کننده در این نظرسنجی انتظار دارند که شاخص وزنی معاملات دلار تا پایان ژانویه افت کند. این در حالی است که 57 درصد شرکت کنندگان انتظار دارند که شاخص دلار تا پایان سال افت کند. شرکت کنندگان در این نظرسنجی انتظارات خود در مورد دلار تا پایان سال 2021 را به شکل زیر اعلام کردند:

  • دلار در برابر پوند افت می‌کند (65 درصد)
  • دلار در برابر یورو افت می‌کند (61 درصد)
  • دلار در برابر ین ژاپن افت می‌کند (57 درصد)

البته 52 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که تا پایان ژانویه جفت ارز  EURUSD رشد می‌کند. 60 درصد از این افراد هم گفتند تا پایان ژانویه جفت ارز GBPUSD رشد خواهد داشت.

3. یوان چین رشد خواهد کرد.

بیش از 50 درصد شرکت کنندگان بر این باور هستند که حتی با رشد اقتصادی آمریکا باز هم یوان رشد خواهد کرد. اگر قرار باشد فدرال رزرو نرخ بهره را تا سال 2023 افزایش ندهد، حتماً یوان رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد.

این مسائل چه تأثیری روی بازار خواهد داشت؟

این مسائل به این معنا است که روند نزولی دلار در سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت. البته اگر بهبود اقتصادی آمریکا با سرعت انجام شود، ممکن است این روند تغییر کند ولی در حال حاضر نظر اکثر تحلیلگران همین است. در صورتی که بهبود اقتصادی آمریکا در 6 تا 9 ماه آینده کامل شود، احتمالاً فدرال رزرو هم در سال آینده به افزایش نرخ بهره فکر خواهد کرد و این مسئله به رشد دلار منتهی می‌شود.

مطالب مشابه

مشاهده همه