نکات معامله‌گری بر اساس خبر

2021/05/01 | 1400/02/11
سبک‌های معامله‌گری , استراتژی‌های معامله‌گری , معامله‌گری بر اساس خبر

معامله‌گری بر اساس خبر یکی از بهترین سبک‌ها برای معامله‌گری در بازار است. این سبک یک سری مزایا دارد؛ اولین مزیت این است که شما از قبل می‌دانید که دقیقاً چه زمانی می‌خواهید معامله را انجام دهید. دومین مزیت این است که حرکات قیمتی تقریباً از قبل تضمین شده است و تقریباً از میزان سود خود اطلاع دارید.

در این مقاله قصد داریم پنج نکته مهم در مورد معامله‌گری با خبر بیان کنیم که می‌تواند احتمال موفقیت شما در این روش را افزایش دهد:

1. مرتبط‌‌‌ترین و ارزشمندترین خبرها را انتخاب کنید.

مسلماً همه خبرها روی بازار تأثیر ندارد. برخی خبرها مهم و برخی دیگر بدون اهمیت هستند. یک سری خبرها مثل نشست‌های بانک مرکزی، نرخ بیکاری، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، تولید ناخالص داخلی (GDP) و خبر برنامه‌ریزی‌نشده فارکس از جمله خبرهای مرتبط و ارزشمند هستند.

خبری که در آن آمارهای اقتصادی آمریکا قرار دارد، مهم و تأثیرگذار است زیرا این خبر روی تمام جفت ارزها تأثیر می‌گذارد. بنابراین برای معامله‌گری بر اساس خبر لازم است روی اخبار آمریکا حساس باشید.

2. نمودارها را از قبل آماده و تحلیل کنید.

اگر می‌خواهید بر اساس خبر معامله کنید، باید همیشه با نمودارها سر و کار داشته باشید. تحلیل نمودارها به شما نشان می‌دهد که در مرحله بعدی بازارها چه تغییری می‌کنند. شما از طریق تحلیل نمودارها می‌توانید از حرکات قیمتی، سطح بعدی پول هوشمند و جهت بعدی بازار آگاهی کسب کنید.

پس از تحلیل نمودارها باید برای اقدامات خودتان برنامه‌ریزی کنید. چند سطح را روی نمودار نشانه‌گذاری کنید تا وقتی قیمت به آن سطوح رسید، تکلیف شما یا همان سناریوی رفتاری‌تان مشخص باشد. اگر قیمت در یک محدوده مشخص ثابت ماند، باید بدانید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید. نقطه احتمالی حد زیان و حد سود خود را هم ارزیابی کنید. مدیریت ریسک در این سبک اهمیت زیادی دارد.

3. برای ورود به یک معامله عجله نکنید.

یکی از مهم‌ترین اشتباه‌ها در معامله‌گری بر اساس خبر، عجله در باز کردن یک موقعیت است. فقط روی تحلیل‌های خود حساب نکنید. بلکه وقتی خبر منتشر شد، حداقل 10 دقیقه صبر کنید تا بتوانید تأثیر واقعی آن خبر روی بازار را مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی خبر منتشر شد شما 1 ساعت زمان دارید تا موقعیت را باز کنید.

وقتی خبر تأثیر خودش را روی بازار گذاشت، اگر دیدید همان اتفاقی دارد می‌افتد که پیش‌بینی کرده‌ بودید، وارد معامله شوید ولی اگر بازار مطابق با پیش‌بینی شما نبود، می‌توانید وارد معامله نشوید.

4. روی مقیاس‌های کوچک کار کنید.

چارت اصلی را روی تایم فریم M1 قرار دهید. از آن‌جا که حرکات قیمتی نسبتاً سریع حرکت است، این تایم فریم به شما کمک می‌کند که جزئیات بیشتری را درک کنید. یک ربات معامله‌گر، اسکریپت یا پنل به شما این امکان را می‌دهد که معاملات خود را خیلی سریع مدیریت کنید. نمودار دارای تیک سبز را مشاهده کنید. بهتر است زمانی وارد معامله شوید که حرکات قیمتی آرام‌تر می‌شود.

5. ریسک‌ها را کنترل کنید.

هر معامله‌گری باید با مفهوم مدیریت ریسک آشنا باشد و وقتی صحبت از معامله به میان می‌آید، مدیریت ریسک را به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در نظر بگیرد. البته ممکن است گاهی مواقع در مدیریت ریسک اشتباه کنید. البته این اشتباه برای معامله‌گران مبتدی نیست و حتی اگر یک معامله‌گر حرفه‌ای باشید هم ممکن است اشتباه کنید.

قبل از معامله مشخص کنید که حاضرید چه مقدار از پول خود را از دست بدهید. معمولاً بزرگ‌ترین زیان‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که شما پس از زیان در یک معامله فوراً موقعیت بعدی را باز کنید. بنابراین قبل از هر کار مقدار پولی که می‌توانید از دست بدهید را مشخص کنید تا در تله ذهنی ناشی از زیان گرفتار نشوید.

معامله‌گری بر اساس خبر یک حرکت قابل پیش‌بینی نیست. برای اینکه بیش از حد زیان نکنید، حجم معامله خود را کاهش دهید.

فرض کنید شما یک موقعیت باز دارید و خبری منتشر می‌شود و معامله شما را تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد. تقریباً بهترین تصمیم در چنین مواقعی، بستن معامله است. تنها استثنا زمانی است که دارید در تایم فریم H4 یا بالاتر معامله می‌کنید. نصب یک نشانگر خبر (News Indicator) هم می‌تواند مفید باشد و زمان انتشار خبر را به شما نشان دهد.

مطالب مشابه

مشاهده همه