3 روش که به شما در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کند

2021/02/27 | 1399/12/09
ارز دیجیتال , معامله‌گری , تحلیل تکنیکال , تحلیل فاندامنتال , تحلیل احساسات

از بسیاری جهات معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال تفاوت چندانی با معامله‌گری در بازار سهام ندارد. درست است دارایی مورد معامله شما در این بازار، خاص و منحصر به فرد است ولی تحلیل این بازار مشابه سایر بازارها است.

معامله‌گری همان چیزی است که قرن‌ها به حیات، رشد و پیشرفت بشریت کمک کرده است. بازار سهام، مبحثی جدید و بازار ارزهای دیجیتال مبحثی جدیدتر است. درست است که این دو بازار تفاوت‌های زیادی با هم دارند ولی در تحلیل و بررسی مشابه یکدیگرند. بازار سهام مربوط به سهام چند شرکت است ولی در بازار ارزهای دیجیتال، تمرکز روی ارزهای دیجیتال است.

بازار ارزهای دیجیتال فراز و نشیب و نوسانات زیادی دارد ولی بازارهای سهام پایداری بیشتری دارد و روند مشخصی را طی می‌کند. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که ارزهای دیجیتال همین طور که شدیداً رشد می‌کنند، ممکن است خیلی سریع نزولی شوند و با سرعت بالایی ارزش خود را از دست بدهند و همین مسئله معامله‌گران  و سرمایه‌گذاران را می‌ترساند. البته روش تحلیل این دو بازار شباهت‌های زیادی با هم دارد. در ادامه به سه روش برای تحلیل بازار ارز دیجیتال می‌پردازیم:

1- تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال یکی از بهترین روش‌ها برای معامله ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی‌ها است؛ در تحلیل تکنیکال کار شما بررسی روندهای آماری، حجم و میزان حرکت قیمت است. به عنوان مثال در این تحلیل، حرکات قیمتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس روندها و مطالعات آماری می‌توان به صورت تخصصی پیش‌بینی کرد که حرکت آینده بازار صعودی یا نزولی خواهد بود. یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تحلیلگران تکنیکال، فیبوناچی اصلاحی (Fibonacci Retracement) است که می‌تواند کمک شایانی به درستی پیش‌بینی آن‌ها کند. این ابزار روش خوبی برای تعیین حرکات قیمتی است.

2- تحلیل فاندامنتال

در تحلیل فاندامنتال اساساً شما دنبال این نیستید که بفهمید قیمت‌ها در چه مسیری حرکت می‌کند. در عوض می‌خواهید متوجه شوید که چه چیزی دارد از روند بازار و ارزیابی‌ها پشتیبانی می‌کند. در واقع دنبال منابع مالی اساسی هستید و با استفاده از تحلیل فاندامنتال می‌توانید تعیین کنید که در حال حاضر قیمت ارزهای دیجیتال پایین یا بالا است.

3- تحلیل احساسات

یکی از بهترین روش‌ها برای تحلیل بازارهای ارز دیجیتال، تحلیل احساسات است. در این روش شما می‌خواهید روند بازار را بر اساس تصمیم‌گیری سایر معامله‌گران تشخیص دهید. یکی از نخستین قواعدی که یک معامله‌گر ارزهای دیجیتال باید بداند این است که بر اساس احساسات خود معامله نکند ولی احساسات دیگران روی بازار تأثیر دارد و باید در هنگام معامله‌گری به این نکته توجه کرد. این نکته را بدانید که اگر معامله‌گران به چیزی اعتقاد کافی داشته باشند، محقق خواهد شد. ابزارهای مختلفی برای تحلیل احساسات عمومی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شاخص ترس و طمع است.

مطالب مشابه

مشاهده همه